ارتباط با احمد اخوان عطار؛ روانشناس و مدرس روانشناختی

من “احمد اخوان عطار” به صورت مختصر اطلاعاتی از بیوگرافی خود را در اختیار شما قرار می دهم. امیدوارم بتوانم با تجربه های خود برای خدمت به انسان ها کمکی کرده باشم و زین پس نیز برای جامعه و افراد آن مفید باشم.

متولد شهر زیبا و تاریخی “همدان“، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، به سال 1357 در پانزدهمین روز فروردین مصادف با جمعه می باشم. از کودکی عاشق نقاشی و موسیقی بودم و به لطف پدرم از 7 سالگی کلاس های آموزشی در این حوزه ها را شروع کردم. البته هنوز هم بهترین شکل تخلیه هیجانی من در خصوص تمامی ناملایمات زندگی همین هنر های زیبا است.

در هنرستان رشته معماری خواندم و در دانشگاه گیلان مدرک کارشناسی معماری خود را دریافت کردم.

پس از آن و همزمان با کار در حوزه مهندسی، رشته گرافیک را خواندم و شرکت تبلیغاتی اندیشه سبز را راه اندازی کردم.

در این سالها کارشناسی ارشد ارتباطات خواندم و همزمان خبرنگار شدم و در حوزه خبرهای سیاسی و اجتماعی کار کردم.

عاشق عکاسی هستم و این هنر را در 8 سالگی از مرحوم عمویم یاد گرفتم و در زمان تحصیل معماری و گرافیک و قبل از آن در دوره هنرستان نیز به صورت حرفه ای عکاسی را آموختم.

اکنون اینجانب یک روانشناس (کودک، نوجوان و خانواده) و یک روانشناس صنعتی و سازمانی هستم. هر دو کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد تهران دریافت کردم.

ضمنا بین دو رشته روانشناسی، با یک دنیا عشق، مددکاری اجتماعی-اورژانس اجتماعی خواندم و چقدر مددکار بودن را دوست دارم.

در تمام سالهای زندگی از 7 سالگی تا اکنون موسیقی کار میکنم و بیشتر علاقمند به خواندن (خوانندگی) هستم و از صداسازی شروع کردم، بعد از آن سولفژ را گذراندم و در پی آن آواز خوانی پاپ را انجام دادم. هم زمان با این بستر ردیف های آوازی سنتی ایرانی را نیز کار کردم و در نهایت بخاطر علاقه زیاد به تصنیف خوانی از آن هم لذت می برم.

در حوزه ورزش؛ مربی بولینگ و بیلیارد هستم و 8 سال نایب رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان همدان بودم. اسب سواری را در سالهای نوجوانی به صورت حرفه ای در مانژ های معتبر زیر نظر مربیان خوب آموختم و دوچرخه سواری سرعتی با کورسی در پیست و نیز دوچرخه سواری قدرتی را با کوهستان در مانژ های طبیت زیر نظر مربیان خوب گذراندم. همچنین 7 سال از عمر خود را بر روی تشک کشتی زیر نظر مربیان مطرح همدان، گیلان و تهران گذراندم.

اکنون والیبال بازی می کنم و مربیان بسیار خوبی دارم. همچنین در فوتسال نیز با پست دروازه بانی قسمت زیادی از هیجانات خود را تخلیه می کنم.

تدریس را بسیار دوست دارم و در آن به تایید شاگردانم بسیار توانمند هستم. از این رو بخت با من یار بوده و مدرس دانشگاه، مدرس دوره های تخصصی، مدرس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای معلمین 33 استان ایران هستم و در کنار آن مدرس کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برای دوره های مربیان کل کشور هستم.

گردشگری را همیشه دوست داشته و دارم. از این رو ایرانگردی و جهانگردی بسیار کرده ام و عاشق ادامه این مسیر هستم. چند سال هم کاروان داشتم و با آن سفر می کردم. (جای شما خالی)

 

این صفحه به زوی تکمیل می شود